Urząd Dzielnicy Ursus – informacje

Szanowni Państwo,

Z uwagi na sytuację pandemiczną w Polsce bezpośrednia obsługa klientów w Urzędzie Dzielnicy Ursus m.st Warszawy może być ograniczona, dlatego już dziś zachęcamy Państwa do założenia bezpłatnego konta na portalu Emp@tia.

 

Od 1 lipca 2020 r. rozpoczniemy przyjmowanie (tylko elektronicznie) wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego oraz jednorazowego świadczenia „Dobry Start” (300+) na okres zasiłkowy 2020/2021. W tym roku nie składamy wniosków na świadczenie 500+. Wydane informacje ważne są do maja 2021r. Wyjątek stanowią sytuacje, w których rodzice z powodów ustawowych otrzymali świadczenie na okres krótszy.  

 

Wszystkie rodzaje wniosków będzie można złożyć za pośrednictwem dedykowanej przez Ministerstwo Rodziny,  Pracy i polityki Społecznej  platformy Emp@tia (wnioski.mpips.gov.pl), a w przypadku wniosków 300+ będzie można je także złożyć za pośrednictwem bankowości elektronicznej.  Ponieważ sytuacja epidemiczna w Polsce jest dynamiczna, zachęcamy Państwa do utworzenia konta na platformie Emp@tia.

 

Portal ten umożliwia bezpośrednią elektroniczną komunikacje z Urzędem Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy (w tym składanie wyżej wspomnianych wniosków, dołączanie brakujących dokumentów etc.) bez konieczności wychodzenia z domu. Złożenie wniosku i wybranie preferowanego sposobu komunikacji za pośrednictwem ww. portalu  ułatwi szybsze rozpatrywanie spraw.