Wielkanoc -wtorek 06.-4

Dzień dobry kochane Niedźwiadki. W tym tygodniu zostaniemy jeszcze w klimacie świąt Wielkanocnych. Zaczniemy od wyciszenia się.

Usiądźcie wygodnie, zamknijcie oczy i pomyślcie o tym co było najprzyjemniejsze w te Święta. Teraz powoli, bardzo spokojnie nabierzcie powietrza nosem, baardzo głęboko, tak żeby ono weszło aż do brzucha. Chwilę je zatrzymajcie a potem powolutku wypuście buzią. Powtórzcie to trzy razy.

  1. Moje emocje
  2. Spróbujcie porozmawiać z Rodzicami  o tym co czuliście w święta. Co było najprzyjemniejsze? Co sprawiło Wam niespodziankę? A co było trudne? Nieprzyjemne?

Cel:Wyciszenie, doskonalenie rozpoznawania i nazywania własnych emocji, umiejętność poszukiwania ich przyczyn.

2.PISANKI Dorota Gellner

Patrzcie, ile na stole pisanek!

Każda ma oczy

malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki  nie są do jedzenia

Z pisanek się wyklują

Świąteczne Życzenia!

Jeśli macie w domu jakieś pisanki spróbujcie teraz je pooglądać i dokładnie opisać. Jak wygląda ta która wg Was jest najładniejsza?  Jakie ma kolory? Wzorki? Jeśli się uda spóbujcie opisuywać pisankę całymi zdaniami.

Cel: Uczymy się dostrzegać szczegóły i opisywać zdaniami przedmioty.

3. Karty pracy pięciolatki.

Będzie potrzebny ołówek i kredki

 Weź Grafomotorykę i otwórz na str. 59. Odszukaj połówki tego samego jajka. Połącz je linią. Narysuj je pośladzie jednym kolorem.  Teraz odszukaj połówki drugiego jajka i wybierz inny kolor kredki. Tym sposobem każde jajko będzie obrysowane innym kolorem. Jeśli chcesz możesz pokolorować jajka

Cel: ćwiczymy spostrzegawczość i sprawność rączki.

 Teraz weź książkę 3 i otwórz na str 45.  Wyszukaj wielkanocne symbole pokazane na górze i pokoloruj je według wzoru. Udało się znaleźć wszystkie? Świetnie brawo za spostrzegawczość.

To idziemy do str 46 Skreśl produkty, z których nie zostały zrobione potrawy. Podziel nazwy potraw na sylaby i pokolorują właściwą liczbę kwadratów. Znajdź i podaj po jednym przykładzie rymów do podanych nazw.

Cel: rozwijamy sprawność językową, analizę słuchową i wzrokową.

4. Karty pracy czterolatki.

Potrzebujesz kredek, nożyczek, kleju i czystej kartki.

 Weź książkę 2 i znajdź stronę 23.  Pokoloruj obrazek przedstawiający koszyk wielkanocny. Teraz odwróć go na drugą stronę i rozetnij go wzdłuż narysowanych tam linii. A teraz ułóż go w całość na czystej kartce i przyklej.

Cel: ćwiczenie sprawności raczek, planowania pracy i rozmieszczania elementów na kartce a także pamięci wzrokowej.

 

5. Śmigus

Maria Konopnicka
Panieneczka mała
Rano dzisiaj wstała:
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!
Bo się wody bała.
Panieneczka mała
W kątek się schowała!
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!
Bo się wody bała.
Panieneczka mała
Sukienkę zmaczała:
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!
Choć się wody bała.

O czym była mowa w wierszu? Czego się bała Panieneczka?

6.„Kto pierwszy napełni wiadro wodą?” 

Rodzic stawia na środku stołu miskę z wodą i dwie szklanki, a obok dziecka i siebie
stawia po jednym pustym naczyniu (ważne naczynia muszą być takie same, mogą to być np wiaderka po kiszonych ogórkach czy kapuście, pojemniki po serze, albo dowolne dwa takie same naczynia) . Naprzemiennie – raz Rodzic, raz dziecko – rzucają dwiema kostkami do gry (wersja dla dzieci, które mają problem z przeliczaniem powyżej 6 z jedną kostką). Osoba która rzuciła kostką, zlicza kropki i wlewa do swojego naczynia tyle szklanek wody, ile wyrzuciła kropek na obu kostkach. Wygrywa ten, kto pierwszy napełni swoje naczynie.

Cel: nie tylko ćwiczymy przeliczanie ale i sprawność rąk 9przelewanie bez rozlewania. Zabawy z wodą i przelewaniem do różnych naczyń pomagają kształtować myślenie operacyjne i wytworzyć pojecie „stałości objętości”

 

Uff myślę, że się dziś napracowaliście. W nagrodę obejrzyjcie prezentację „Pani Moni” o Wielkanocy. Znajdziecie tam mnóstwo żarcików. figlików i świątecznych zadań. Prezentacja jest z lektorem więc nie trzeba jej Dzieciom czytać 😉

 

Wirtualne Przedszkole

 

Do jutra!