Zbieramy jajka – środa 07.04

Dzień dobry kochane Niedźwiadki

  1. „Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa.

Zaczniemy od poruszania się. Potrzebne Wam będą jajko gotowane na twardo i łyżka.

Ustaw się na końcu korytarza/pokoju z jajkiem na łyżce. Na sygnał Rodzica zacznij jak najszybciej iść na drugi koniec korytarza/pokoju, zawróć i wróć na miejsce startu.  Wygrywasz za każdym razem kiedy uda Ci się donieść jajko na łyżce. Uwaga -nie przytrzymuj go drugą ręką! Próbuj pokonywać dystans coraz szybciej.

Cel: ćwiczymy koordynację ruchową.

2. „Liczymy pisanki” – zabawa matematyczna.

Zacznijcie od przygotowania pisanek. Poproś Rodzica żeby na kartce papieru narysował 10 jajek.  Wytnij je starannie. (uwaga pięciolatkom warto przygotować też kartoniki z napisanymi cyframi, a czterolatkom ołówek i kartkę do zapisywania odpowiedzi w postaci kresek). Możecie też zrobić od razu więcej jajek -przydadzą się do następnej zabawy. Dziecko operuje, manipuluje jajkami/liczmanami i rozwiązuje treść zadań. Podpisuje rozwiązanie za pomocą kartonika z cyfrą lub narysowanych kresek.

Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?
– Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze 2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?
– Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?
– W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek pozostało w koszyku?

Cel: Doskonalimy wycinanie, przeliczanie, znajomość cyfr

3. Wyścig po pisanki – ułożenie, ustalenie zasad i rozegranie gry planszowej na dywanie.

Rodzic wyjaśnia dziecku, że dzisiaj stworzą razem grę planszową i zagrają w nią na dywanie – będzie to „Wyścig po pisanki”.

Potrzebujecie kilku białych kartek A4, trzech kartek zielonych i dwóch czerwonych, stojących zabawek, kostki, wyciętych jajek, tylu koszyków ile jest zespołów (jeśli nie macie koszyków, możecie zbierać jajka do siatek).

Na jednej kartce piszecie START, na drugiej META.  Jeśli nie macie kolorowego papieru po prostu pomalujcie kredkami lub farbami kartki na czerwono i zielono.

W jednym końcu dywanu umieśćcie kartkę z napisem START, w drugim końcu dywanu – kartkę z napisem META. Pomiędzy nimi ułóżcie z białych kartek wijący się chodniczek. Na niektórych kartkach-polach połóżcie po kilka sylwet pisanek (tych z poprzedniego zadania). Pomiędzy białymi kartkami-polami można wprowadzić jakieś ułatwienia i/lub utrudnienia, np. zielona kartka może symbolizować dodatkowy rzut, a czerwona – straconą kolejkę lub „ruch wstecz”. Ustalcie dokładnie zasady i najlepiej spiszcie w postaci symboli na kartce. Gdy gra jest gotowa, dzielicie się na zespoły (jedno lub dwuosobowe w zależności od tego ilu domowników uda się Wam namówić na wspólną zabawę). Każdy zespół wybiera jedną figurkę (stojącą zabawkę) jako pionek. Grupy kolejno rzucają dużą kostką, przeliczają kropki, odliczają figurkami-pionkami pola i jeśli staną na odpowiednim polu, zbierają do swoich koszyków pisanki. Gdy pionki wszystkich zespołów dotrą do METY, następuje sprawdzanie (poprzez układanie jajek parami lub przeliczanie), która grupa zdobyła najwięcej pisanek.

Cel: samodzielne konstruowanie gier i granie w nie jest bardzo ważne i ćwiczy wiele umiejętności. Uczy ustalania i przestrzegania zasad, przeliczania, oswajania z sytuacją porażki, radzenia sobie z napięciem emocjonalnym.

4. Karta pracy – pięciolatki

Potrzebna będzie książka 3 i zestaw naklejki do karty 47 i kredki.

Otwórz książki na str 47. Uzupełnij obrazek nalepkami (uwaga nie wszystkie nalepki zostaną wykorzystane). Opowiedz jakie produkty spożywcze zgodnie z tradycją wkładamy do Wielkanocnego koszyczka. Pokoloruj obrazek na dole strony zgodnie z kodem – poszczególnym cyfrom są przypisane kolory.

Cel: ćwiczenie paluszków, analizy wzrokowej, umiejętność kodowania.

5. Karta pracy – czterolatki

Weź książkę 2 i otwórz na str 24. Przeprowadź dziewczynkę przez labirynt do domu tak, aby po drodze zebrała do koszyka wszystkie pisanki. Narysuj w ramce tyle kresek, ile pisanek zebrała dziewczynka.

Cel: ćwiczenie paluszków, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie w przeliczaniu.

6. Doświadczenia z wodą
Zachęcamy Was do obejrzenia filmiku i przeprowadzenia kilku prostych doświadczeń z wodą

Doświadczenia z wodą cz. 2

Do jutra Niedźwiadki