Żółciutkie kurczątko – 09.04

Dzień dobry kochane Niedźwiedzie.

Na zakończenie Świątecznych klimatów zapraszamy Was do kurczakowych zabaw. Gotowi? To najpierw znana Wam już zabawa ruchowa na rozgrzewkę

  1. Zabawa ruchowa

Ukucnij na dywanie i obejmij ramionami nogi. Jesteś jajkiem. Teraz powolutku zaczynasz się wykluwać – postaraj się wstać nie opierając się o podłogę dłońmi i nie przewracając do tyłu. Wyciągnij ręce w górę, do sufitu i przeciągnij się. Teraz spróbuj poskakać jak kurczak na dwóch nóżkach. Kurczak rośnie i staje się kurą. Chodzi po podwórku i co chwile staje na jednej nodze a drugą „grzebie” jak kura. Teraz zamieniamy się w koguty. Stajemy na palcach, składamy rączki w skrzydełka i machamy nimi.

Cel: ćwiczymy równowagę

2. Zagadka

Puszyste, żółciutkie jest ono calutkie,
dzióbek ma tyci, skrzydła malutkie.
Wykluło się z jajka o samym świcie,
kim jest maleństwo, jak wy myślicie? (kurczaczek)

Cel: doskonalimy logiczne myślenie

3.  „Uważaj na kurczątko”

Rodzic wymienia różne symbole związane z Wielkanocą. Na słowo: kurczątko dziecko klaszcze rękami (jeden raz) Uwaga ważne żeby nie wymieniać słów w jednym stałym rytmie np. naprzemiennie.

Cel: ta zabawa słuchowa ćwiczy szybkość reakcji i uwagę słuchową. 

4. Żółty kurczaczek -piosenka

Nauczmy się teraz nowej piosenki w znany sposób. Najpierw poproś Rodzica żeby Ci ją przeczytał. Co najmniej dwa razy. Na pewno znasz i rozumiesz wszystkie słowa? Co to kubraczek? Teraz zacznijcie od nauki refrenu. Spróbuj powtarzać najpierw po jednej linijce, potem po dwie potem cały refren. Teraz już możesz posłuchać piosenki i spróbować włączyć się w refren. Po przerwie naucz się tak samo pierwszej a potem drugiej zwrotki. No i nuż możemy nucić razem. (Przyznam się Wam, że za mną ta „żółta główka, żółty dziubek” „chodzi” cały dzień :-))

Ze skorupki wyskakuję,

Mama kurka mnie pilnuje,

A ja biegam tu i tam,

Skrzydełkami macham Wam.

 

Ref.: Żółta główka, żółty dziubek,

Żółty kolor bardzo lubię,

Żółty mam kubraczek cały,

Bo ja jestem kurczak mały.

 

Jak słoneczko wszystkich cieszę,

Taki ze mnie żółty śmieszek.

Każdy bardzo lubi mnie,

I się ze mną bawić chce.

 

Ref.: Żółta główka, żółty dziubek,

Żółty kolor bardzo lubię,

Żółty mam kubraczek cały,

Bo ja jestem kurczak mały.

Piosenka Żółty kurczaczek

Cel: nauka piosenek ćwiczy słuch muzyczny, poczucie rytmu i pamięć.

5. Co jest żółte?

Poszukaj w pokoju gdzie jesteś jak najwięcej żółtych przedmiotów. Ile ich udało się znaleźć? Policz je. Co jeszcze na świecie kojarzy Ci się z kolorem żółtym?

Cel: Zabawa na spostrzegawczość i przeliczanie a także umiejętność klasyfikowania (wyodrębnienie przedmiotów z jedną wspólną cechą).

6. „Do koszyczka włożę…”

Usiądźcie wygodnie. Rodzic mówi: Do koszyczka wielkanocnego włożę… i podaje przykładowy przedmiot, np.: zieloną pisankę. Dziecko musi powtórzyć to, co powiedział Rodzic i na koniec dodać jeszcze jeden przedmiot, który włoży do koszyczka. Teraz znowu kolej Rodzica, który powtarza swoje zdanie, razem z przedmiotem „dołożonym” przez Dziecko i dodaje kolejny. Teraz Dziecko ma już  do powtórzenia trzy przedmioty i oczywiście na końcu dodaje swój itd. Staramy się pilnować kolejności wymienianych przedmiotów i tego żeby przedmioty pasowały do wielkanocnego koszyczka. Udało się?

To teraz dodajmy zabawie trochę „pazura”. Zaczynacie zabawę jeszcze raz ale ty razem umawiamy się że możemy do koszyka wkładać najbardziej szalone i niepasujące tam przedmioty. 🙂

Cel: Takie zabawy słownikowe świetnie ćwiczą pamięć i skupienie uwagi. Jeśli dołożymy do takiej zabawy element humoru, to wzrośnie zaangażowanie Dziecka. Przedszkolaki kochają bawić się absurdami.

7. Wielkanocny quiz podsumowujący

Kochane Niedźwiedzie jesteśmy pewne, że jesteście już „Wielkanocnymi ekspertami”. Przekonajmy się o tym. Przygotujcie 8 dowolnych, małych przedmiotów -żetonów (guzików, wykałaczek, jajek papierowych z poprzednich zabaw, co Wam wpadnie w rękę).

Rodzic zadaje Wam pytania. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie jeden punkt. Po skończonej zabawie przeliczcie ile żetonów udało się zdobyć. Każdy kto zgromadził 8 otrzymuje tytuł „Super eksperta”.

1. W jakiej porze roku obchodzimy Święta Wielkanocne?
2. Jak nazywają się udekorowane jajka wielkanocne?
3. Kiedy obchodzimy śmigus-dyngus?
4. Jak inaczej nazywamy śmigus-dyngus?
5. Czym dzielimy się w czasie śniadania wielkanocnego?
6. W Wielką Sobotę co bierzemy ze sobą do kościoła?
7. Jakie produkty wkładamy do koszyczka?
8. Dlaczego mówimy, że Święta Wielkanocne to czas radości?

Cel: Utrwalanie poznanych wiadomości.

8. Karta pracy – pięciolatki

 Weźcie Grafomotorykę i ołówek i otwórzcie na str. 60.  Narysuj obrazek w tunelu.  Staraj się nie wychodzić z tunelu, pamiętaj o zaczynaniu od kropek ze strzałką. Teraz policz pomarańczowe kółka. Narysuj w ramce pod rysunkiem tyle kresek ile jest kółek na obrazku. Teraz kolej na trójkąty. Zwróć uwagę, że nie wszystkie są ułożone w ten sam sposób! Narysuj w odpowiednich ramkach tyle kresek, ile jest trójkątów w danym położeniu.

Cel: ćwiczymy sprawność ręki i percepcję wzrokową, a także umiejętność zauważania położenia kształtów w przestrzeni – bezcenne do nauki liter różniących się tylko położeniem w przestrzeni np.: b, d, p

9. Praca plastyczna  „Kurczaczek w jajku” – dla wszystkich

Pomysł zaczerpnięty z bloga – „Lubię tworzyć”

Potrzebna będzie:

– biała kartka rysunkowa/techniczna  A4;
– ołówek;
– żółta farba
– widelec;
– nożyczki;
– pomarańczowa kartka techniczna (wystarczy niewielki skrawek); jeśli nie macie pomalujcie starannie kredką na pomarańczowo kawałek zwykłej kartki,
– kartka rysunkowa w kolorze beżowym/jasnożółtym/ew. szary papier;
– klej

Zdjęciową instrukcję krok po kroku jak zrobić kurczaka znajdziecie pod zdjęciem.

 

Kurczak w jajku

Pochwalicie się zdjęciami swoich kurczaków na grupowym mailu?

Cel: ćwiczymy wycinanie po liniach zaokrąglonych i sprawność rączek

Miłego, słonecznego weekendu Niedźwiadki i do zobaczenia już w poniedziałek!