W teatrze 15.04

Drogie Niedźwiedzie wczoraj byliśmy w kinie, dziś zapraszamy Was do świata teatru 🙂

  1. Praca z obrazkiem. Przedstawiamy dzieciom poniższy obrazek przedstawiający teatr. Pytamy dzieci, co widzą. Pokazujemy im elementy charakterystyczne: scenę, kurtyny, dekoracje, widownie

Teatr im. Juliusza Słowackiego - PILNE! Komunikat Teatru

2. Poznaliśmy zasady, jakie obowiązują w kinie, pamiętacie je? Jak myślicie, czy w teatrze jest podobnie? Wiecie, że w teatrze na scenie występują prawdziwi aktorzy? Spróbujcie odpowiedzieć, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe:

-W teatrze można głośno rozmawiać w czasie przedstawienia (fałsz)

-W teatrze na ekranie puszczany jest film (fałsz)

-W teatrze nie powinniśmy głośno spożywać posiłków (prawda)

-W teatrze można oprzeć nogi o fotel osoby przed nami (fałsz)

3. Zabawa „Nastroje” – uwrażliwienie na nastroje innych ludzi: radość, smutek, zmęczenie, ciekawość, zdziwienie, próba odczytania emocji z twarzy domowników. Włączmy muzykę. Podczas jej grania dziecko chodzi po dywanie, gdy muzyka się zatrzyma podbiega do osoby dorosłej, która mimiką twarzy pokazuje daną emocje. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co to emocja.

Muzyka do ćwiczenia

4. Zabawa ruchowa „Zaczarowane postacie” – odgrywanie roli na umówiony znak (np. nauczyciel, drwal, tancerz, niedźwiedź, piosenkarka) – próba wcielenia się w daną postać wykorzystując charakterystyczne cechy zachowania, pozę.

Jak wspomnieliśmy w teatrze grają aktorzy, którzy wcielają się w różne role. Spróbujcie teraz i Wy wcielić się w różne postacie.

5. Praca w książkach 5 latki:

KP4.5 przeliczanie, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli. Rozwijanie percepcji wzrokowej.
 
4 latki:
Praca z
KP2.26 ćwiczenie grafomotoryczne, rysowanie masek po śladzie. Kolorowanie drugiej połowy maski tak, aby wyglądała jak pierwsza.
 
6. Czego lub kogo brakuje na ilustracji, że przedstawienie nie może się odbyć? Narysuj to czego według Ciebie brakuje 🙂
 
ZADANIA DLA DZIECI 5 i 6 LETNICH