W muzeum 16.04

Dzień dobry Niedźwiadki, dziś zapraszamy Was do Muzeum 🙂

 

  1. Rodzic zadaje dziecku zagadkę:

„Tutaj znajdziesz dawne zbroje,
tarcze, miecze oraz zwoje
dzbanki, kości, znaleziska,
co pochodzą z wykopaliska.
Obcy tutaj wiatru szum,
bo to jest…”   (muzeum)

Pytamy dziecka, czy wie czym jest muzeum i co się w nim znajduje , po czym wyjaśniamy, że muzeum  jest to instytucja kultury powołana w celu gromadzenia, badania oraz opieki nad rzeczami posiadającymi wartość historyczną bądź artystyczną.

2. Praca z obrazkami. Pokazujemy dzieciom zdjęcia z wnętrz różnych muzeów zadajemy pytania. Czy wszystkie muzea maja takie same eksponaty? Jak myślicie, czy eksponaty można dotykać?

 

Muzea online w dobie koronawirusa. Jak zwiedzać z domu? - Podroze.se.pl

 

Ermitaż w Sankt Petersburgu: Co zobaczyć i jak unikać kolejek

 

Muzeum Geologiczne - oficjalny portal turystyczny stolicy Polski

3. Zagadki na temat poznanych w tym tygodniu miejsc:

Krzesła w rzędzie ustawione.
Wszyscy patrzą w jedną stronę.
A tam ściana – biała, płaska,
pokazuje świat w obrazkach. (kino)

Jak się nazywa taki budynek,
w którym zobaczysz scenę, kurtynę?
Krzesła tam stoją rząd za rzędem,
a ja tam bajkę oglądać będę.  (teatr)

Wszystko tam zobaczyć można

Zbroje, obrazy, dinozaury,

lecz nie dotykaj, bądź ostrożna

Tylko patrzę, nic nie ruszam, bo znajduję się w… (muzeum)

Praca w książkach 5 latki:

Praca w ZG62 rozwijanie grafomotoryki. Rozwijanie motoryki małej.
 
4 latki:
KP2.27 ćwiczenie motoryki małej, układanie historyjki obrazkowej „Bawimy się w teatr”.
 
4. Praca plastyczna. Wytnijcie oraz w dowolny sposób ozdóbcie maskę
 
stycznia 2012 | Dla kreatywnych i nie tylko | Masquerade, Mask for kids,  Mens masquerade mask
 
Miłego weekendu i do zobaczenia w poniedziałek! 🙂