Logopeda
mgr Justyna Kacperska
Godziny pracy:
Poniedziałek
Czwartek
W celu uzyskania porady lub konsultacji należy umówić się wcześniej na spotkanie. Zapisy osobiste lub telefoniczne w godzinach pracy logopedy.
Do zadań logopedy w przedszkolu należy:
-
prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy dzieci;
-
diagnozowanie logopedyczne oraz udzielanie pomocy logopedycznej poszczególnym wychowankom;
-
prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej lub grupowej;
-
podejmowanie działań profilaktycznych;
-
współpraca ze środowiskiem dziecka.
Na zajęciach zawsze mają miejsce ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia słuchowe, utrwalające wywołaną głoskę i rozwijające mowę, do tego są wykorzystywane obrazki, gry językowe, wierszyki, historyjki, nagrania na płytach CD. Materiał dydaktyczny, czas trwania zajęć oraz metody są dostosowane do wieku i możliwości z uwzględnieniem zarówno trudności jak i mocnych stron dziecka.
Opieka nad rozwojem mowy dzieci odbywa się we współpracy z rodzicami, nauczycielami i psychologiem.
Psycholog
Psychologiem opiekującym się dziećmi z naszego przedszkola jest mgr Agnieszka Przestrzelska
Dyżury w przedszkolu:
Wtorek: 8:00 – 13:00
Dyżury w poradni:
-
Piątek: 12:00 – 19:00
Adres poradni:
Poradnia Psychologiczno -Pedagogiczna nr 15
02-495 Warszawa, ul. Dzieci Warszawy 42
Tel./Fax: +48 22 886 73 28
Tel.: +48 503 160 099
W celu uzyskania porady lub konsultacji należy umówić się wcześniej na spotkanie. Zapisy osobiste lub telefoniczne w godzinach pracy psychologa.
Do zadań psychologa w przedszkolu należy:
- prowadzenie badań diagnostycznych dzieci w tym badań przesiewowych i obserwacji funkcjonowania dzieci w placówce w celu:
– określania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
– indywidualnych możliwości psychofizycznych
– wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu
– wskazanie sposobu rozwiązania tego problemu
- opracowanie wyników badań, sporządzenie opinii/informacji (na pisemny wniosek rodziców/opiekunów)
- prowadzenie badań diagnostycznych psychologicznych na potrzeby orzekania do kształcenia specjalnego.
- udzielanie rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez np. porady, konsultacje, wykłady.
- udzielenie pomocy nauczycielom w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych
i wychowawczych.
Rytmika - Izabela Konczewska
Co daje rytmika?
Zajęcia rytmiczne pozwalają wykształcić u dzieci koordynację ruchową, poprzez ćwiczenia fizyczne w połączeniu z bodźcami dźwiękowymi. Nauczyciel rytmiki uczy dzieci poznawania cech dźwięków – wysokości, czasu trwania. Przekazuje umiejętności odtwarzania rytmu, tempa i metrum. Z czasem dzieci potrafią nazwać dźwięki niskie i wysokie, ciche i głośne, wolne i szybkie.
Zajęcia mają wpływ na zdolności muzyczne dzieci i na ich sprawność fizyczną oraz umysłową. Poprawiają pamięć wzrokową i słuchową, koordynację ruchową dzieci oraz przygotowują przedszkolaków do przyszłych występów publicznych. Dzieci uczą się piosenek, prostych układów tanecznych i wzbogacają swoją wiedzę o otaczającym ich świecie.
Rytmika w przedszkolu sprawia, że dzieci zyskują umiejętność pracy w grupie, grają na prostych instrumentach muzycznych i mają kontakt z muzyką na żywo.
Język francuski - mgr Justyna Kacperska
Trener TUS
mgr Martyna Czarnocińska
mgr Magdalena Wrzesińska
mgr Katarzyna Skrzyńska
mgr Paulina Bukmakowska
TUS, czyli Trening Umiejętności Społecznych, to forma pracy z grupą ukierunkowana na uczenie się przez dzieci efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego. Wspierane są komunikacja (np. umiejętność słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, zadawanie pytań), umiejętności prospołeczne (m.in. nawiązywanie kontaktu wzrokowego, tworzenie i utrzymywanie granic, pomaganie innym), radzenie sobie w trudnych sytuacjach (np. nauka asertywności, proszenie o pomoc) oraz takie sfery, jak emocje (rozpoznawanie, nazywanie, stopniowanie) czy budowanie własnej tożsamości (m.in. odkrywanie swoich cech, mocnych i słabszych stron).
Trening Umiejętności Społecznych to forma wspierania kompetencji społecznych dzieci z różnymi trudnościami. Wykorzystuje proces uczenia się, modelowania, odgrywania ról oraz generalizacji. Pomaga dzieciom w każdym wieku w wypracowaniu strategii radzenia sobie z codziennymi sytuacjami oraz nazywania, rozumienia i regulowania emocji.
Pedagog specjalny
mgr Beata Podgórska